En kväll med tända ljus.

Det kan också vara ett alternativ.

Jag kan så ofta känna en önskan och längtan efter att bo nära en skog. Föreställ dig hur det skulle vara att kunna tillbringa så mycket tid av sin vardag till att gå timlånga promenader i skogen, få möjlighet till att sortera och bearbeta alla de tankar som dykt upp under dagen.

Jag tycker nämligen det är så viktigt att ibland kunna stanna upp och andas, och låta verkligheten komma ikapp en. Det är så ofta man springer och rymmer ifrån den, men sanningen är att verkligeheten förr eller senare kommer ikapp en, hur man än bär sig åt. Varför inte bara acceptera den och möta den med stolthet, istället för att gömma sig från den...?

Nu blev det sådär förbjudet djupt igen. Det känns helt enkelt, som en slutsats av detta diskutterande med mig själv, att en skog skulle vara en god hjälp för mig och mina tankar att samarbeta lite mer. Det är allt för ofta vi blir konkurrenter och tävlar mot varandra, istället för med varandra.

Snälla någon, ge mig en skog till granne.

Kommentarer
Postat av: eeelin

stämmer verkligen, känns osm man ofta inte hinner med o stanna upp, då hinner man inte heller riktigt hinna njuta av allt man gör,man bara kör på. man borde nog börja med mer finaandasutliteskoggspromenader!



hoppas du är frisk nu! stor kram

2009-09-28 @ 11:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0