En vanlig söndag.

Den här dagen kommer vara en sådan dag som inte sätter några spår för fem öre. Den kommer vara väldigt värdelös och jag kommer antagligen ha glömt bort den när det är dags för nästa helg (jag längtar redan!)
Det känns som att det alltid är så med söndagar. Mina söndagar. Eller mina söndagar nuförtiden i alla fall. 
Förr styrde jag och mina vänner alltid upp någonting att göra. Som exempel köpa lunch och sätta sig i stadsparken och käka (när det var varmt förstås). Jag och edvin tog alltid långa sköna söndagspromenader och även vi startade traditionen att söndagsluncha på jensen's.                                                                                                                               
Men nu? Vad gör jag av mina söndagar nu?                                                                                                                                                                      
Idag är mina planer att läsa, läsa och läsa. Bokrecension på torsdag och jag har inte ens kommit halvvägs! Och den här boken är sjukt tjock. Så tjock att jag inte ens orkar tänka på hur tjock den är. Sedan ska jag bege mig till vokensövning på Ri. Det tillför i och för sig alltid några händelserika timmar i min annars tråkiga söndag, men ändå. Åka till Ri på en söndag. Låter inte det rätt värdelöst för världen, ändå?                                                                                                                                                                                                                          
Gårdagskvällen var i alla fall toppen! Fick träffa många enormt goa vänner, och det var väldigt efterlängtat! 
Det kan jag nog, trots allt, leva på idag..
                                                                                                                                                                         
                                                                                                                                                                                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0