Kvällstankar.

Dagarna är korta, men samtidigt så långa.

Jag börjar alltid fundera, reflektera och analysera över allt som berör mitt liv och mig själv. Framför allt när det börjar gå mot natttimmen. Jag kan ligga i min säng och filosofera i all evighet. Det enda som kan få mig att sluta tänka är när ögonen automatiskt stängs och kroppen faller in i djup sömn. I och för sig.. hjärnan, den går ju fortfarande på högvarv. Aldrig får den vila, min lilla hjärna.

I samband med höstens ankomst, börjar även främmande känslor och tankar bekanta sig med mitt inre. Jag vet inte om jag uppskattar det eller ej. På något sätt tycker jag om att grubbla över livet och möta nya konstiga känslor och funderingar. Det är liksom jag i ett nötskal. Jag har alltid varit en liten grubblare. En sådan som aldrig kan släppa saker förens jag hunnit bearbeta och begrunda det som rör sig i huvudet. Men samtidigt skulle jag för en gång skull vilja uppleva en höst där allt flyter på, där ingenting kommer i mellan mig och mina planer... men jag har väl aldrig fått som jag vill, när det gäller den saken.  

Många säger att erfarenheter gör en stark. Framför allt tunga och jobbiga erfarenheter. Jag vet inte om jag kan stärka detta, men jag tror, trots allt, att lite erfarenheter inte gör någon skada. Tunga och jobbiga erfarenheter, alltså. Sen kan man troligvtvis ha lite väl mycket tunga erfarenheter i ryggsäcken, som ofta präglar en som individ och människa. Jag må kanske ha lite väl mycket sådant i bakfickan för att det ska kännas helt okej, men samtidigt tror jag att man byggs upp av det. Vi lär ju känna oss själva väldigt bra, just tack vare erfarenheter. Man lär sig sina gränser, och får en uppfattning om hur man hanterar sig själv.  En obehaglig känsla är dock när man inser att man inte alls känner sig själv så bra som man trodde- men det är väl en erfarenhet i sig det med, antar jag.

Imorgon blir en bra dag. Jag känner dock på mig att det samtidigt kommer bli en rätt konstig dag. Men har man klarat saker och ting en gång, så kan man alltid klara det en gång till.

En sak som ska bli väldigt kul är iallafall Hanna&Johns release- och "klassfesten" såklart. Ja. Morgondagen kan nog bli bra, trots allt.

Nu ska jag fortsätta begrunda, reflektera och analysera.
Puss



Mitt nya rum är snart klart förresten! Bara lite gardiner och sådant som fattas!
Äntligen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade vän, jag tror att dina tunga erfarenheter stärker dig. Även om det inte känns så. Jag tror att det är de som gör dig vacker, de har målat din insida med massa färger och sådant lyser igenom, tror jag! Oklar liknelse kanske. Men jag tror du förstår. du brukar förstå mig, vilket också är ett resultat av ett brett erfarenhetsregister, att man förstår människor. Och det, Lisa, är en gåva!

2009-10-17 @ 23:22:19
URL: http://linnhofgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0